Σύνδεση
Μέλη Ο.Σ.Αχ.


Κυριακή, 28 / 04

Τελευταία ενημέρωση:07:28:05 AM

TO BLOG ΤΟΥ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΧΑΪΑΣ

Φορολογική Ενημέρωση - διευκρινήσεις

Το Υπουργείο Οικονομικών ανήρτησε στην ιστοσελίδα του διευκρινήσεις σχετικά με απορίες για το νέο καθεστώς φορολογίας τις οποίες σας παραθέτουμε.

"...Ειδικότερα, όσοι επιχειρηματίες τηρούν διπλογραφικά βιβλία (πρώην Γ΄ κατηγορίας) θα πρέπει να υποβάλουν κάθε μήνα τις συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών- προμηθευτών, ενώ όσοι τηρούν απλογραφικά βιβλία (εσόδων- εξόδων ή πρώην Β΄ κατηγορίας) θα υποχρεούνται να υποβάλουν τις καταστάσεις προμηθευτών ανά τρίμηνο. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα προβλέπεται μια μεταβατική περίοδος προσαρμογής τριών μηνών.

Η εφαρμογή για την ηλεκτρονική υποβολή των μηνιαίων καταστάσεων πελατών-προμηθευτών και συναλλαγών λειτουργεί αυτή τη στιγμή πολιτικά, ενώ η ΓΓΠΣ δίνει απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις για το νέο σύστημα υποβολής των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών-προμηθευτών.

1. Ποιο είναι το περιεχόμενο αυτών των καταστάσεων;
Η κατάσταση περιέχει συγκεντρωτικά στοιχεία εκδοθέντων και ληφθέντων τιμολογίων και συγκεντρωτικά στοιχεία λιανικών πωλήσεων και δαπανών. Πιο συγκεκριμένα, κάθε εγγραφή με τιμολόγια περιέχει: ΑΦΜ αντισυμβαλλόμενου, Περίοδο που Αφορά, Πλήθος Τιμολογίων, Καθαρή Αξία, ΦΠΑ, ενώ οι εγγραφές λιανικών συναλλαγών και δαπανών είναι παρόμοιες, χωρίς ΑΦΜ αντισυμβαλλόμενου.
2. Ποια είναι η καταληκτική ημερομηνία στην οποία θα υποβάλλονται οι καταστάσεις αυτές;
Η υποχρέωση υποβολής για τα έσοδα είναι μέχρι την 15η του επόμενου μηνός. Για τα έξοδα δεν υπάρχει προθεσμία, αλλά πρέπει να υποβληθούν προ της περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ στην οποία θα δηλωθούν.
3. Οι χονδρικές συναλλαγές θα καταχωρίζονται αναλυτικά ανά ΑΦΜ, δηλαδή κάθε παραστατικό ξεχωριστά ή συγκεντρωτικά;
Η υποχρέωση για τις χονδρικές συναλλαγές είναι συγκεντρωτικές εγγραφές ανά ΑΦΜ, αλλά αθροίζονται ξεχωριστά οι συναλλαγές αντίστροφης ροής αξίας (π.χ. πιστωτικά τιμολόγια) σε διακριτή εγγραφή ανά ΑΦΜ.
Στα έσοδα είναι πάντα ανά ΑΦΜ και ανά μήνα, αλλά στα έξοδα, και μόνο για όσους έχουν απλογραφικά, είναι δυνατόν να υποβληθεί μια εγγραφή ανά ΑΦΜ και ανά τρίμηνο.
Το σύστημα υποδέχεται και αναλυτικά στοιχεία ανά παραστατικό ή και ανάμεικτα αναλυτικά και συγκεντρωτικά και μπορεί να δημιουργεί τα συγκεντρωτικά.
4. Ποιοι είναι οι τρόποι υποβολής; Μπορεί να γίνει αυτόματα;
Δίνονται πολλαπλές δυνατότητες (xml upload, web service, σύνδεση με ΕΑΦΔΣΣ, φόρμα για χειροκίνητη υποβολή) ώστε να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις. Όποιον τρόπο και να επιλέξει για τη διαβίβαση των συναλλαγών, θα πρέπει τουλάχιστον μία φορά το μήνα να μπαίνει ο διαχειριστής ή ο εξουσιοδοτημένος λογιστής στο σύστημα, να ελέγχει και να τροποποιεί την κατάστασή της, και να την υποβάλλει.
5. Με ποιον τρόπο θα υποβάλλονται οι εκπρόθεσμες ή διορθωτικές καταστάσεις;
Το σύστημα επιτρέπει τη προσθήκη και τροποποίηση οποιασδήποτε εγγραφής μέχρι τη λήξη του τρέχοντος οικονομικού έτους και πριν την υποβολή της εκκαθαριστικής δήλωσης ΦΠΑ. Κυρώσεις επιβάλλονται για εκπρόθεσμες (πέραν της 15 του επόμενου μηνός) προσθήκες ή τροποποιήσεις στις εγγραφές εσόδων.
Σε κάθε περίπτωση, τα στοιχεία που υποβάλλονται θα πρέπει να συμβαδίζουν με τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ, άρα αν υποβάλλεται τροποποιητική δήλωση ΦΠΑ, θα πρέπει πρώτα να τροποποιείται ανάλογα η κατάσταση φορολογικών στοιχείων.
6. Θα υπάρχουν ακυρωτικές εγγραφές;
Δεν υπάρχουν ακυρωτικές, θα πρέπει απλά να τροποποιούνται ή να διαγράφονται οι ανάλογες εγγραφές.
7. Αν μια εταιρεία απαλλάσσεται από ΦΠΑ, θα υποβάλει στοιχεία; Και τι πρέπει να κάνουν οι αντισυμβαλλόμενοί της;
Ναι θα υποβάλει, η υποχρέωση υποβολής είναι ανεξάρτητη της απαλλαγής ΦΠΑ. Οι αντισυμβαλλόμενοι δηλώνουν ό,τι αναγράφεται στα ανάλογα παραστατικά.
8. Όσον αφορά τις λιανικές πωλήσεις, στην περίπτωση που μια επιχείρηση έχει περισσότερες από μία ταμειακές μηχανές, τα στοιχεία θα αποστέλλονται ανά εταιρεία συγκεντρωτικά ή ανά ταμειακή μηχανή;
Ζητούνται υποχρεωτικά ανά ταμειακή. Για ένα διάστημα προσαρμογής, θα γίνονται δεκτές και συγκεντρωτικές δηλώσεις.
9. Όσον αφορά τα έξοδα που λαμβάνουν οι επιχειρήσεις από ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κ.λπ. που έχουν εκδοθεί σε όνομα τρίτου (ιδιοκτήτη του ακινήτου), θα συμπεριλαμβάνονται στις καταστάσεις ή όχι και με ποιο τρόπο;
Θα συμπεριλαμβάνονται συγκεντρωτικά ανά μήνα ή ανά τρίμηνο για τα απλογραφικά σε μία εγγραφή δαπανών, χωρίς αντισυμβαλλόμενο.
10. Σε περίπτωση που ένας υπόχρεος λάβει ένα τιμολόγιο καθυστερημένα (π.χ. λόγω ταχυδρομείου), με τι περίοδο αναφοράς το καταχωρίζει στο σύστημα;
Μπορεί να το καταχωρίσει είτε με την περίοδο που το υποβάλλει, είτε με την περίοδο που εκδόθηκε: ο κανόνας είναι ότι θα πρέπει να το βάλει στην ίδια περίοδο που το δήλωσε και στην περιοδική ΦΠΑ.
11. Ένας υπόχρεος έχει επιλέξει να στέλνει συγκεντρωτικές εγγραφές groupedExpenses: Μπορεί να επιλέξει να μη στέλνει πιστωτικά (credit εγγραφές), αλλά να βάζει απευθείας την καθαρή θέση με κάθε αντισυμβαλλόμενο;
Όχι, υποχρεωτικά τα παραστατικά αντίστροφης αξίας αθροίζονται ξεχωριστά.
12. Σε περιπτώσεις τιμολογίων με εισφορές, παρακρατήσεις ή άλλους φόρους, τι «καθαρό ποσό» δηλώνεται;
Το Καθαρό Ποσό που δηλώνεται είναι το σύνολο της προ ΦΠΑ αξίας.
13. Στα έξοδα ο ΦΠΑ όπως προκύπτει από τα φορολογικά στοιχεία μπορεί να διαφέρει από το ΦΠΑ που τελικά εκπίπτει ο λήπτης. Τι συμπληρώνεται στην κατάσταση, δεδομένου ότι θα υπάρχει διασταύρωση με τις δηλώσεις ΦΠΑ;
Για τις χονδρικές πρώτα ζητείται η συμφωνία των αντισυμβαλλομένων και μετά η συμφωνία με τη δήλωση ΦΠΑ. Άρα όπου διασταυρώνεται πληροφορία, συμπληρώνεται αυτό που γράφει το παραστατικό και αυτό που εκπίπτει δηλώνεται στην περιοδική ΦΠΑ. Στην εγγραφή δαπανών που δεν γίνεται διασταύρωση, συμπληρώνεται αυτό που εκπίπτει.
14. Τιμολόγια αγορών από ιδιώτες: περιλαμβάνονται κανονικά στα έξοδα με το ΑΦΜ του ιδιώτη;
Ναι.
15. Σε ποιους αφορά η ένδειξη «Μη Υπόχρεου» που δηλώνεται στα έξοδα;
Αφορά σε μη υπόχρεους λόγω χαμηλού ετήσιου τζίρου. Ο λήπτης το δηλώνει με το ΑΦΜ τους και με την ένδειξη ώστε να μην αναμένεται διασταύρωση.
16. Θα διατηρηθεί η δυνατότητα υποβολής ανά υποκατάστημα;
Ναι, μια επιχείρηση μπορεί να υποβάλει ανά υποκατάστημα εφόσον το επιλέξει, αποκλειστικά με μεταφόρτωση αρχείου - upload xml. Εφόσον κάνει χρήση αυτής της δυνατότητας, δεν θα μπορεί να υποβάλει συνολικά."

 

Επιπλέον διευκρινήσεις του φοροτεχνικού του Ο.Σ.Α.

1. Πλήρης κατάργηση του βιβλίου ασθενών από 1/1/2014 .
Σύμφωνα με το ΚΦΑΣ και τη διάταξη του νόμου 493/2012 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 51 του ν.4223/2013 από 1/1/2014 έχουμε πλήρη κατάργηση της τήρησης και ενημέρωσης του βιβλίου ασθενών.

2. Οι αποδείξεις παροχής υπηρεσιών εκδίδονται αθεώρητες από 01/01/2014-31/12/2014.
Σύμφωνα με την ΠΟΛ 1001 της 02/01/2014 απαλλάσσονται οι οδοντίατροι από τη χρήση ταμειακής μηχανής η φορολογικού μηχανισμού ΕΑΦΔΣ για την έκδοση αποδείξεων προς τους ασθενείς τους.
Από 01/01/2014 εκδίδουμε αθεώρητες αποδείξεις παροχής υπηρεσιών προς τους ασθενείς.
Στην απόδειξη βάζουμε την σφραγίδα μας μόνο, το ονοματεπώνυμο του ασθενή και τη διεύθυνση του - επίσης με αιτιολογία οδοντιατρική θεραπεία. Τέλος καταργείται η ένδειξη «αθεώρητα βάσει ΠΟΛ 1083/02/06/2003».

3. Συνέχιση του αθεώρητου τιμολογίου παρ.υπηρεσιων.
Εξακολουθεί να υφίσταται κατά την συνεργασία μεταξύ οδοντιάτρων η μεταξύ οδοντιάτρου και οποιοδήποτε μορφής εταιρείας η τήρηση αθεώρητου τιμολογίου παροχής υπηρεσιών. Το βιβλίο εσόδων-εξόδων  παραμένει αθεώρητο.

4. Καταργείται το δελτίο Αποστόλης για την διακίνηση Αγάθων και αντικαθίσταται με το σημείωμα διακίνησης με περιεχόμενο αντίστοιχο του Δελτίου Αποστόλης. Εφόσον όμως για την διακίνηση έχει ήδη εκδοθεί τιμολόγιο η απόδειξη λιανικής δεν απαιτείται έκδοση αλλού παραστατικού διακίνησης.

5. Καθε δαπάνη (ανά παραστατικό) με συνολική άξια (συμπεριλαμβανόμενου του φπα) που υπερβαίνει τα 500 ευρώ αναγνωρίζεται φορολογικά και απαιτείται η εξόφληση της να γίνεται διατραπεζικά (κατάθεση σε λογαριασμό, επιταγή, πιστωτική - χρεωστική κάρτα ή συναλλαγματική).

Δηλαδή για οποιαδήποτε αγορά από προμηθευτή άξιας άνω των 500 ευρω από υλικά, τεχνίτη, αγορά πάγιου.

(πηγή άρθρου από www.osanet.gr)

Βρίσκεστε εδώ: Home ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ Φορολογική Ενημέρωση - διευκρινήσεις